رونق تولید ملی | دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۸

« بازگشت

دانستنیهایی در مورد حلیم

شناسه : 282559451
Loading the player...

دانستنیهایی در مورد حلیم

 Danstnyhayy about Halim

 

حلیم از آن دسته خوراکی های خوشمزه و بسیار مقوی است، سرشار از گندم است، منبع خیلی خوبی از روی، منیزیم، آهن و نیاسین است. بطور معمول برای درست کردن آن،  گندم سبوس‌دار بکار می برند كه به سیستم  گوارش كمك زیادی می‌كند. این غذا  فایده های دیگری هم دارد که به آن می پردازیم

1. آیا می‌دانید كه فیبر موجود در گندم سبوس‌دار با كاهش كلسترول خون، كاهش فشارخون، كنترل قندخون و كاهش احتمال لخته شدن خون ارتباط دارد و باعث سلامت قلب و كاهش بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین به یبوست هم كمك می‌كند و برای سرطان‌هایی مثل سرطان روده بزرگ بسیار مفید است. جالب است بدانید گندم سبوس‌دار دارای خاصیت ضدانگلی است و از بروز حساسیت‌ها و عدم تحمل غذایی مثل سندرم روده تحریك‌پذیر، التهاب مفاصل و بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌كند.

2. مادران عزیز اگر از نخود در پخت برخی انواع حلیم استفاده كنند، آن را غنی از فولات، ویتامین 6B، ویتامین C و روی می‌كنند.

3. حلیم به علت داشتن گندم و گوشت، منبع خوب آهن است و برای زنان، دختران جوان و افرادی كه در معرض كم‌خونی هستند، توصیه می‌شود.

4.اگر فرزندتان بدغذاست و كمبود وزن دارد و به سرعت سیر می‌شود، برای او كاسه‌ای كوچك از حلیم را به همراه دو قاشق مرباخوری كره، كمی كنجد و پودر گردو  و برای شیرین كردن آن، از عسل استفاده كنید. این غذا انتخاب مناسبی برای صبحانه کودکان است.

 نحوه نگهداری حلیم

حلیم را به مقدار كم بخرید و حتما بلافاصله پس از خرید آن را در ظروف چینی یا شیشه‌ای بریزید. این كار شما احتمال ایجاد واكنش‌های شیمیایی بین غذا و ظرف را كاهش می‌دهد.  حواس‌تان باشد كه حلیم نباید در ظروف یكبار مصرف تلقی ریخته شود زیرا فقط موادغذایی با دمای پایین‌تر از 40، 45 درجه را می‌توان در این ظرف‌ها ریخت، درحالی كه دمای حلیم معمولا بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد است.

 

Halim of those foods tasty and very nutritious, full of wheat, a very good source of zinc, magnesium, iron and niacin. Normally, to make it whole wheat utilize the digestive system will help a lot. The food also has other benefits to which they pay
1. Do you know that fiber found in whole wheat with lower blood cholesterol, reduce blood pressure, blood sugar control and reduce the likelihood of blood clots and lead to heart health and reduce heart disease. It also helps with constipation and for cancers like colon cancer is very useful. Interestingly, whole wheat is an antiparasitic properties and the incidence of food allergies and intolerances, such as irritable bowel syndrome, arthritis and neurological diseases prevention.